Millä selittää kulkutautia?

 Nyt, kun kaikki mediat puhuvat lähinnä koronaviruksesta, olen kaiken aikaa kamppaillut sen kanssa, miten selittää Mirkulle, miksi kaikki me lakkasimme yhtäkkiä käymästä.
No, olen asian selittänyt monella eri tavalla, mutta muistisairaus saa aikaan sen, ettei mene perille, että emme ole tulossa.
Mirkku on hyväluontoinen ihminen. Hän totesi viikolla, kun soitin, että tämä on hyvä paikka asua. Olen itse ollut helpottunut siitä, että äiti on hoitokodissa, jossa työntekijät ovat työlleen omistautuneita. Nyt tämä asia on erityisen tärkeä.

Tänään äiti puhui outoja puhelimessa. Piti soittaa osastolle ja vähän kysyä. Onneksi oli omahoitaja paikalla. Puhelu rauhoitti minua, kun olin jo ehtinyt pelätä vaikka mitä.
Ehdotin hoitajalle, että pyytäisivät tablettia, jolla voisivat pitää videoyhteyttä omaisten ja asukkaiden kesken. Ei ehkä mene läpi, vaikka tosiasiassa olisi halpa hinta paremmasta mielenrauhasta.
Kuva ajalta, kun pääsimme tapaamaan.

Kommentit